۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۶۰۱۳۲۶
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

صف های طولانی زیبنده ملت ما نیست | مسؤولان برای رفاه مردم تلاش مضاعف کنند

صف های طولانی زیبنده ملت ما نیست | مسؤولان برای رفاه مردم تلاش مضاعف کنند
امام جمعه همدان گفت: مسؤولان باید برای رفاه حال مردم با تمام وجود تلاش کنند و بدانند زیبنده مردم ما نیست که در صف های طولانی کالاهای اساسی وقتشان گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در دیدار شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران همدان با تاکید بر لزوم توجه به سبک زندگی مردم خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید در موضوعات سبک زندگی و حتی نحوه معماری که رهبر معظم انقلاب بارها در این مورد تذکر داده اند ورود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: در زمینه معماری و سبک زندگی روایات بسیاری وجود دارد که نشان از اهمیت این موضوع در اسلام دارد.

وی با تشکر از فعالیت های صورت گرفته توسط شهرداری همدان یادآور شد: با وجود همه تلاش هایی که صورت گرفته نباید به این اندازه اکتفا کنیم و با جدیت بیشتر کارها را انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به شهردار همدان توجه به سه نکته اساسی را خواستار شد و گفت: از آنجایی که مجموعه شهرداری مجموعه بسیار بزرگی است بنابراین کارهای زیاد و دامنه فعالیت فراوانی دارد بنابراین اولین اولویت شهرداری باید استفاده از نیروهای متخصصی باشد که در جامعه نخبگان ما این تعداد کم نیستند.

وی یادآور شد: گاهی اوقات یک فرد نخبه شرایط رای آوری را ندارد اما فراموش نکنیم که قابل استقاده است و باید از علم و تخصص او کمال استفاده را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اولویت بعدی را وجود مساله سلامت اقتصادی و اخلاقی در شهرداری دانست و تاکید کرد: شما امین مردمی هستید که به شما رای داده اند و این مسؤولیت سنگین را بر دوش شما قرار داده اند بنابراین طلب می کند که در این راستا گام بسیار مهمی برداشته شود.

وی اولویت سوم را توجه به پیوست های فرهنگی هر منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: داشتن ایده های خوب یکی از نیازها برای توسعه شهری است اما نباید از پیوست های فرهنگی نیز غافل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خاطرنشان کرد: سبک زندگی‌ مساله ای نیست که تنها به کمک سخت افزار آن را اجرایی کرد بلکه باید به ارزش های موجود نیز توجه کنیم.

وی با اشاره به این که رفاه امروز مردم وابسته به عملکرد شهرداری است یادآور شد: مردم عیال الله هستند پس بدانید که هرچه برای رفاه مردم فعالیت کنید در اصل در مسیر الهی گام برداشته اید.

امام جمعه همدان با انتقاد از وجود صف های مردمی برای خرید کالاهای ضروری تاکید کرد: باید در جهت رفاه حال مردم با تمام وجود تلاش کنید و بدانید که زیبنده مردم ما نیست که در صف های طولانی وقتشان گرفته شود و یا آنکه اذیت شوند.

وی به طرح پیاده راه بوعلی و اکباتان نیز اشاره کرد و گفت: باید شرایط را طوری برنامه ریزی کنید که این دو خیابان به یک صورت توسعه پیدا کنند و فرقی بین مناطق بالای شهر و پایین شهر وجود نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نباید امروز شهروند درجه یک یا درجه دو داشته باشیم خاطر نشان کرد: مدیران شهری موظف هستند که به حاشیه شهرها رسیدگی بیشتری کرده و در جهت رفع تبعیض ها حرکت کنند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به جوانان اظهار داشت: خدمت به مردم سبب رشد خودتان و رشد شهر خواهد شد پس با تمام تلاش به این عرصه وارد شوید و با مدیریت جهادی به رفع مشکلات مردم بپردازید./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات